Arvustus Tiiu Kirsipuu 1994. aasta pronksist skulptuur on omanäoline sümbolmodernismi näide – jõulise, ühtlasi tundliku vormiga, mis ühest küljest meenutab inimese ülakeha, teisalt seguneb abstraktse ja vaba käega modelleeritud pinnamängudes. Pronksi soojad toonid ja robustne pind toovad esile nii ajastutruu kui ajatult mõjusad jooneelemendid, mida rõhutab signatuur TK 94. Kirsipuu käekirjas kohtuvad jõulisus ja intiimsus: teose väga üldistatud figuur meenutab antiikseid märke või arhetüüpe, kordub inimfiguuri-motiiv, samal ajal eemaldudes klassikalisest detailsusest. Taoline stilisatsioon võimaldab teost kogeda nii maski, rüü, kehakujundina kui ka vaba esteetilise objektina. Kirsipuu pronksskulptuur on ruumis mõjuv oma kompaktsuse ja assotsiatiivse jõuga – vaataja pilk liigub materjali ja vormi vahel, püüdes tabada peidetud sõnumit. See töö mõjub tugeva sisekaemuse ja jõulise kohaloluga, olles ühtaegu mõtisklus identiteedi ja kesta üle, kaasaegse Eesti skulptuuri oluline näide ja ruumi esteetilise tasakaalu kandja.
Soovitus Sobib kogujaile, keda köidab abstraktse figuuri ja kaasaegse vormimängu süntees, ning kes väärtustab Eesti autori jõulist pronksikunsti.
Expert@kunstikoda.ee –
Tiiu Kirsipuu 1994. aasta pronksist skulptuur on omanäoline sümbolmodernismi näide – jõulise, ühtlasi tundliku vormiga, mis ühest küljest meenutab inimese ülakeha, teisalt seguneb abstraktse ja vaba käega modelleeritud pinnamängudes. Pronksi soojad toonid ja robustne pind toovad esile nii ajastutruu kui ajatult mõjusad jooneelemendid, mida rõhutab signatuur TK 94. Kirsipuu käekirjas kohtuvad jõulisus ja intiimsus: teose väga üldistatud figuur meenutab antiikseid märke või arhetüüpe, kordub inimfiguuri-motiiv, samal ajal eemaldudes klassikalisest detailsusest. Taoline stilisatsioon võimaldab teost kogeda nii maski, rüü, kehakujundina kui ka vaba esteetilise objektina. Kirsipuu pronksskulptuur on ruumis mõjuv oma kompaktsuse ja assotsiatiivse jõuga – vaataja pilk liigub materjali ja vormi vahel, püüdes tabada peidetud sõnumit. See töö mõjub tugeva sisekaemuse ja jõulise kohaloluga, olles ühtaegu mõtisklus identiteedi ja kesta üle, kaasaegse Eesti skulptuuri oluline näide ja ruumi esteetilise tasakaalu kandja.
Sobib kogujaile, keda köidab abstraktse figuuri ja kaasaegse vormimängu süntees, ning kes väärtustab Eesti autori jõulist pronksikunsti.