Arvustus Mihkel Iluse „Pigem mitte“ on provokatiivne kaasaegse kunsti näide, mis kombineerib suurformaadilise maali füüsilise kohalolu ja kontseptuaalse teksti „PAINTING FOR EVERY MAN“ peaaegu monumendi-laadse eneseteadliku poeetikaga. Hallikates, masinlikult viimistletud pinnakihtides peegelduvad tänapäeva ühiskonna tähenduslähendused: anonüümne, tööstuslik läige, sügavad graveeritud käejäljed ning tekst, mis on ühtaegu nii loosung kui irooniline kommentaar maalikunsti universaalsuse ja võõrandumise kohta. Ilus mängib tähendusnihkega – kas teha kunsti „kõigile meestele“ või pigem mitte? – ja laseb teoses töötada samaaegselt nii tugeval visuaalsel kohalolul kui ka tabamatul absurditundel, mis pärineb kunstniku mängulisest suhtumisest ruumi, vaataja ja ühiskonna vahel. Maali suurust ja hõbedast, peaaegu tehnilist läiget rõhutab käsitlus, mis võiks kaunistada tööstuslikku garaaži sama jõuliselt kui elutoa avangardistlikku nurgatagust. „Pigem mitte“ jääb silma minimalistliku, ent mässulise esteetikaga, ühendades kaasaegse kunsti sõltumatuse, tööstuspindade tunnetuse ja tähenduse lahtijätmise impulsi.
Expert@kunstikoda.ee –
Mihkel Iluse „Pigem mitte“ on provokatiivne kaasaegse kunsti näide, mis kombineerib suurformaadilise maali füüsilise kohalolu ja kontseptuaalse teksti „PAINTING FOR EVERY MAN“ peaaegu monumendi-laadse eneseteadliku poeetikaga. Hallikates, masinlikult viimistletud pinnakihtides peegelduvad tänapäeva ühiskonna tähenduslähendused: anonüümne, tööstuslik läige, sügavad graveeritud käejäljed ning tekst, mis on ühtaegu nii loosung kui irooniline kommentaar maalikunsti universaalsuse ja võõrandumise kohta. Ilus mängib tähendusnihkega – kas teha kunsti „kõigile meestele“ või pigem mitte? – ja laseb teoses töötada samaaegselt nii tugeval visuaalsel kohalolul kui ka tabamatul absurditundel, mis pärineb kunstniku mängulisest suhtumisest ruumi, vaataja ja ühiskonna vahel. Maali suurust ja hõbedast, peaaegu tehnilist läiget rõhutab käsitlus, mis võiks kaunistada tööstuslikku garaaži sama jõuliselt kui elutoa avangardistlikku nurgatagust. „Pigem mitte“ jääb silma minimalistliku, ent mässulise esteetikaga, ühendades kaasaegse kunsti sõltumatuse, tööstuspindade tunnetuse ja tähenduse lahtijätmise impulsi.
Soovitatav kogujaile, kes väärtustab